Betalningsalternativ
Frakt49 kr
Totalt49 kr
Till kassan

Frågor och Svar

Här presenterar vi svar på vanliga frågor som vi får från våra kunder. Har du en fråga som vi ej besvarat här, får du gärna maila oss så svarar vi inom kort.

Jag har lite frågor om en produkt. Vad ska jag göra?
Du kan nå oss på telefon 0220-770098 vardagar 8.00-16.00, övriga tider är mail effektivast.
Eftersom vi oftast befinner oss på lagret och packar ordrar kan det hända att ingen svarar, försök då ringa senare eller skicka ett mail istället så återkommer vi så snabbt som möjligt.

Hur lång är er leveranstid?
Ordrar som läggs på vardagar innan 15.30 skickas i regel samma dag om alla varor finns i lager och når dig oftast sedan nästkommande vardag. Beställningar mottagna på fredagar, lördagar och söndagar kommer att behandlas påföljande måndag. Dessa leveranstider förutsätter dock att du väljer faktura- eller kortbetalning, och att varorna du beställt finns i lager. Vid bankgirobetalning utgår leveranstiderna från den dag då vi registrerar betalningen på vårt konto.

Vad kostar frakten?
Vi har en fast fraktkostnad på 49 kr oavsett hur mycket du beställer. Vid ett totalt ordervärde över 1000 kr skickas varorna fraktfritt.

Jag måste ha varan innan ett visst datum. Går det att lösa?`
Vi levererar oftast inom 1-2 arbetsdagar, men om du känner dig osäker och vill veta om vi kommer att kunna leverera innan ett visst datum, kan du maila eller ringa oss så ger vi dig besked.

Kan man hämta varan hos er och slippa frakten?
Ring eller maila så kan säkert komma överens om en hämtning.

Skickar ni till andra länder än Sverige?
Vi kan skicka inom europa, fraktavgiftem skiljer sig dock från vår ordinaire. Maila oss för mer information.
Vi har en fast fraktkostnad till Danmark och Finland på 149:-.

Finns varan i lager?
Finns varan inte i lager står detta uttryckligen. Då kan du förhandsboka varan.

Kan ni kontakta mig när varan kommer in i lager?
Ja, det kan vi. Maila oss så kontaktar vi dig när varan kommer in i lager igen.

Hur kan man betala?
Vi erbjuder betalning mot faktura, delbetalning, direktbetalning, postförskott, bankkort/kreditkort och förskottsbetalning via bank till bankgirokonto.

Kan ni ta in en produkt åt mig?
Vi lyssnar intensivt på våra kunders åsikter. Saknar vi en produkt som du vill ha, maila oss! Vi är öppna för alla produktförslag.

Får jag ångra mitt köp?
-Javisst, enligt svensk lag har du 14 dagars ångerrätt vid distansköp. Du får returnera varan förutsatt att den är oanvänd och i obruten förpackning. Du måste dock stå för returportot.

Min produkt gick sönder eller var inte som utlovat. Vad ska jag göra?
Maila oss och beskriv vad som hänt så löser vi det. Skicka dock inte tillbaka en produkt utan att först ha kontaktat oss och fått din retur godkänd.

Kan ni sponsra min blogg eller tävling?
Maila oss information om din blogg eller tävling. Vi svarar på alla förfrågningar så om du har ett bra upplägg som även gagnar oss eller åtminstone ett gott syfte, så maila oss så funderar vi på saken.

Får jag använda era produktbilder på min blogg eller i ett reportage?
Självklart får du det. Ange dock alltid oss som källa när du använder våra bilder. Behöver du bilder med högre upplösning för tryckt material, så ordnar vi det inom 24 timmar. Bara maila oss med en lista på produkterna som är aktuella.

Kan jag få bli återförsäljare åt er?
Ring eller maila oss så skickar vi ytterliggare information om att att bli återförsäljare åt oss .

Jag tillverkar eller distribuerar en jätterolig produkt. Vill ni köpa in den?
Det är mycket möjligt, men maila oss med komplett prisinformation och allt annat som du tycker vi behöver veta, så hör vi av oss.

Stäng